fbpx

Discover Digital Trends

Our Blog

Tendințe Social Media pentru anul 2020


affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog social media trends 2020


A spune că oamenii își petrec mult timp pe social media ar fi un eufemism. Sectorul a devenit o parte uriașă din viața noastră de zi cu zi, schimbându-se constant, așa că a face predicții pentru viitor este întotdeauna distractiv. Să vedem așadar unde se îndreaptă lucrurile odată cu intrarea în următorul deceniu.

Conținut temporar

Adică povești. Scurte, provoacă dependenă și te provoacă să te implici. Deoarece conținutul poveștilor dispare după 24 de ore, marketerii pot profita de FOMO (Fear Of Missing Out), mai pe românește: frica de a pierde ceva.

Dispariția like-urilor pe Instagram?

O schimbare majoră pentru 2020 ar fi posibilitatea ca Instagram să înlăture funcția de like-uri pentru postări. Logica din spatele acestei decizii ar fi că like-urile determină valoarea socială a unei persoane și așteptarea unei astfel de validări dăunează sănătății mintale a oamenilor. Dar unii spun că se datorează mai degrabă faptului că momentan nimic din banii dați influencerilor nu ajunge la Instagram. Fără like-uri, brandurile nu vor putea măsura la fel de ușor impactul direct al campaniilor. Iar acest lucru ar putea încuraja unele mărci să investească în Instagram Ads. Ambele explicații sunt întemeiate, așa că nu ne rămâne altceva decât să răbdăm și să vedem.

Cumpărături pe rețele de socializare

Aceasta este o tendință a anului acesta și probabil va continua să crească în popularitate. Acordând clienților posibilitatea de a achiziționa ceva de pe o singură platformă, fără a fi necesar să o părăsească pentru a face acest lucru, iese ceva foarte mișto.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog social media trends 2020


Realitate augmentată (AR)

Realitatea augmentată ne alterează realitatea prin adăugarea unor elemente digitale și schimbarea modului în care arată efectiv lucrurile. Există o mulțime de moduri în care AR poate fi utilizată, dar până acum nu s-a prea folosit din cauza limitărilor tehnologice și/sau a costurilor. Instagram, de exemplu, folosește AR în filtrele sale: când îți adaugi de exemplu un nas roșu sau urechi de iepuraș. Însă brandurile pot profita de funcțiile AR, dându-le clienților opțiunea să încerce mai întâi produsele în mod virtual: machiaj, haine, bijuterii, chiar și mobilier (vezi aplicația Ikea).

Serviciu clienți

În ultimii ani, a crescut în mod considerabil numărul de clienți care încearcă să ia legătura cu brandurile prin intermediul rețelelor de socializare, deoarece este un mod mai direct de a ajunge la ei. Astfel a devenit unul dintre cele mai importante canale de servicii clienți. Și cu asta am ajuns la următoarea tendință…

Chatbots

A trecut timpul când chatbot-urile răspundeau doar cu răspunsuri pre-scrise la întrebările despre care brandurile credeau că ar fi cele mai comune. Algoritmii au început să îmbunătățească eficiența chatbot-urilor prin „înțelegerea” textelor scrise de utilizatori. Chatbot-urile pot, de asemenea, să vorbească cu mai multe persoane în același timp, astfel oferind ceva ce echipele de servicii clienți nu pot.

Conținut generat de utilizatori

Nu este o tendință nouă, dar câștigă din ce în ce mai mult teren. Conținutul generat de utilizatori (User-Generated Content – UGC) este gratuit și este considerat mult mai autentic decât conținutul realizat de branduri. Transformă brandul în unul mai de încredere și poate face minuni pentru imaginea unei companii. Încearcă-l!

Social media este un spațiu dinamic și competitiv, iar noi sperăm că aceste tendințe să vă ajute să contruiți un plan de Social Media marketing cât se poate de eficient.

Comments

Business în ”estul sălbatic” al rețelelor de socializare - sau ce este TikTok?
Brief-ul: de ce este cel mai important document în cazul unui proiect?

Related Articles