fbpx

Discover Digital Trends

Our Blog

Mini-ghid Instagram hashtags


affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


Un
hashtag este un cuvânt sau o frază, precedate de semnul diez (#). Este o modalitate de a înștiința prin etichetarea tipului de conținut. Cuvintele care apar în mesajele de blogging și rețele de socializare pot fi etichetate prin inserarea dizeului (#) în fața lor, fie că apar într-o propoziție sau sunt anexate acesteia. (wikipedia.org)

Acestea fiind spuse, dacă includeți hashtag-urile potrivite în postările voastre de pe Instagram, probabil că veți vedea o implicare mai mare decât în cazul în care nu le-ați include deloc. De ce? Deoarece platforma Instagram este configurată astfel încât utilizarea unui semn hash urmat de un cuvânt cheie va crea o legătură către o colecție de alte fotografii, videoclipuri și Povești etichetate cu același cuvânt.

Statisticile arată că o postare cu cel puțin un hashtag generează aproximativ cu 12,6% mai multă implicare decât postările fără niciunul. Asta înseamnă că merită gândită o strategie de hashtag pentru brandul vostru dacă doriți să vă creșteți profilul.

Iată câteva sfaturi orientative pe care le puteți utiliza pentru a obține mai mulți followeri, pentru a îmbunătăți rata de implicare a postărilor și pentru a construi o comunitate în jurul brandului.

Folosește doar hashtag-uri relevante. Dacă utilizezi cele mai populare hashtag-uri Instagram care au fost folosite deja de milioane de ori, conținutul tău se va pierde cel mai probabil în oceanul postărilor. În schimb, caută și utilizează hashtag-uri care sunt mai rar folosite, au un public cu adevărat implicat și sunt relevante pentru brandul tău. Cea mai bună modalitate de a le găsi este să verifici ce hashtag-uri sunt folosite de publicul tău țintă, concurența și liderii din industrie.

Creează-ți propriile hashtag-uri. Poți utiliza hashtag-uri branduite (unice pentru brandul tău), hashtag-uri pentru comunitate (cu sens mai larg și mai puțin concentrate) sau hashtag-uri de campanie (de termen scurt și legate de campanii specifice). Toate acestea vă ajută să vă conectați cu publicul țintă și să vă creșteți numărul followerilor.

Adaugă hashtag-uri în Biografie. Acest lucru va facilita construirea unei biografii care să se transforme în vizite pe site-ul brandului, respectiv să facă biografia și mai funcțională – poți utiliza hashtag-uri pentru orice, de la promovarea comunității tale Instagram până la evidențierea conținutului de brand și anunțarea campaniilor Instagram.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


Adăugați hashtag-uri la poveștile Instagram.
Poți introduce hashtag-urile cu ajutorul instrumentului de text (poți include până la 10 buc.) sau poți utiliza sticker-ul hashtag pentru a adăuga un singur hashtag la alegere. Ca și în cazul postărilor obișnuite, când adăugați un hashtag la o poveste Instagram, acesta poate fi căutat de utilizatori. Adică oricine caută acel hashtag pe Instagram va putea să îți vadă povestea!

Urmărește hashtag-uri. Funcționează la fel ca și urmărirea profilului unui utilizator. Când găsești un hashtag pe care vrei să-l urmărești, deschide pur și simplu pagina hashtag-ului și apasă butonul Urmărește. Foarte tare, nu?! De exemplu, dacă brandul are un hashtag, poți invita urmăritorii tăi să urmărească și hashtag-ul tău unic. Asta înseamnă că conținutul tău ar putea să apară de două ori în feed-ul unui follower – o dată pentru că vă urmărește profilul și încă o dată pentru că urmărește hashtag-ul. Astfel îți dublezi șansele de implicare!

Fii atent la tendințele de hashtag și zilele speciale de pe social media. Actualitățile (#SummerFestivals), tendințele pe platfromele social media (#ThrowbackThursday) și sărbătorile comemorative (#InternationalYouthDay) toate atrag un volum foarte mare de trafic.

Urmărește-ți cât de reușită îți este alegerea hashtag-urilor cu ajutorul Statisticilor (Insights) la fiecare postare. Acest lucru este accesibil doar de pe profilurile de afaceri. Îți oferă posibilitatea de a verifica cât de eficiente sunt hashtag-urile tale în obținerea mai multor vizualizări (sau interacțiuni) la postări! Deci îți va indica dacă ai ales hashtag-urile potrivite sau nu.

Pentru a accesa opțiunea, trebuie doar să deschizi o postare și să apeși textul Vezi Statistici (View Insights) de sub imagine. Apoi glisezi în sus pentru a vedea toate informațiile referitoare la acea postare, inclusiv numărul de afișări după hashtag-uri.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


Urmărind aceste date, vei putea să-ți dai seama care hashtag-uri sunt cele mai eficiente pentru îmbunătățirea acoperirii.

Când ar trebui să folosești hashtag-uri? Cât mai des!

Câte hashtag-uri ar trebui să folosești? Numărul maxim de hashtag-uri pe care le poți folosi per postare este de 30. Dar până la urmă, depinde doar de tine câte folosești într-adevăr. Este întotdeauna indicat să experimentezi cu numărul lor până când vei găsi formula care funcționează cel mai bine pentru tine.

Și în sfârșit: NU folosi aceleași hashtag-uri luni de zile. Dacă utilizezi aceleași hashtag-uri perioade îndelungate de timp, Instagram ar putea crede că sunt irelevante și le va lua ca și spam. Prin urmare, păstrează-ți hashtag-urile fresh și rotește-le pentru a evita o scădere la implicare.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

Comments

Ce SĂ FACI și ce SĂ NU FACI pentru o pagină Facebook de succes
Primul website din lume împlinește 28 de ani

Related Articles