Cum să creăm un feed Instagram cât mai prezentabil?

Când vine vorba de un design conștient al feed-ului Instagram, părerile diferă. Noi considerăm că un feed estetic atrage atenția mai multor vizitatori și de asemenea ajută în structurarea conținutului, prin urmare credem că este important să investim timp și creativitate pentru a-l crea conștient.

Ce este design-ul unui Feed Instagram?

Ar fi mai ușor să arătăm exemple bune, decât să explicăm ce înseamnă, pe scurt însă vorbim despre relația dintre fotografiile postate pe o anumită pagină Instagram. Știm că în general prima impresie contează foarte mult și poate defini tot ceea ce urmează – vizitatorul, adică potențialul client sau follower întâlnește pagina pentru prima oară și vede pătrățele cu poze. Majoritatea utilizatorilor se concentrează pe postarea actuală, vrea ca poza pe care o face publică în momentul respectiv să fie una reușită, dar tot mai mulți încep să privească feed-ul în ansamblu și doresc să creeze un „întreg” design compact în care „pătrățelele” să fie conectate într-un fel. În acest articol am adunat câteva exemple, iar pe urmă vă putem ajuta să vă creați un design asemănător.

  1. Aleatoriu

Acest mod este cel mai frecvent folosit și se construiește pe principiul de „nu contează ce postăm”. Utilizatorii de acest gen nu gândesc în perspectivă, feed-ul lor nu se axează pe a conecta fotografiile între ele.

Avantaje: simplu, ușor de realizat, orice conținut poate fi folosit și nu necesită un program de asistență
Dezavantaje: mai puțin estetic

 

  1. Structură tip teracotă

Acest tip de design folosește câte o poză de un fel și câte una de alt fel. Cele două tipuri de fotografii diferă din punct de vedere al culorilor, al conținutului sau al designului lor. Această strategie este de asemenea folosită mai frecvent, în general de paginile care împărtășesc mesaje, citate etc.

Avantaje: simplu de realizat, conținutul poate fi urmărit mai ușor, pare mai sofisticat
Dezavantaje: aspectul acestor pagini este mai rigid, conținutul este în oarecare măsură limitat

 

  1. Structură liniară pe rânduri

Necesită câte trei poze similare, este folosită de pagini Instagram cu un număr mare de followeri. Ajută la crearea unui feed colorat și dinamic, implică o muncă de plănuire precisă și poate fi realizată mai bine cu ajutorul unor soft-uri sau aplicații de asistență. Cel mai mare dezavantaj este că poate fi întrerupt, dacă utilizatorul nu postează cele trei poze simultan, rezultând într-o impresia vizuală mai puțin atractivă decât cea Aleatorie.

Avantaje: aspect dinamic, arată creativitate
Dezavantaje: cele trei poze folosite într-un „set” trebuie postate într-un timp cât mai scurt

 

  1. Structură liniară pe coloane

Se construiește pe coloane, fotografiile sunt asemănătoare cu cele de deasupra și cele de dedesubt. Conținutul este împărțit în două sau chiar trei grupuri, de aceea acest tip de design este recomandat celor care doresc să folosească în mod conștient postări cu scopuri și atmosferă diferită. Noi folosim acest gen de design atât la pagina noastră cât și în cazul altor proiecte pe Instagram, pentru că întregul aspect nu se ameliorează dacă postările nu sunt publicate simultan, căci după postarea unei fotografii, coloanele deja realizate se mișcă  împreună fără a se decala.

Avantaje: estetic, profesionist, nu limitează conținutul publicat
Dezavantaje: necesită în general programe sau aplicații de asistență

 

  1. Toți pentru unu

Aici vorbim de „categoria grea”! Necesită un plan grafic și abilități de un nivel ridicat: postările individuale sunt stranii, însă în ansamblu aspectul are un efect „wow”. Este o experiență senzațională să dai scroll la un feed Instagram de acest tip. Creatorii acestor pagini se pot mândri cu munca lor, pentru că acest design este într-adevăr o artă.

Avantaje: artistic, foarte profesionist
Dezavantaje: transmiterea unui mesaj concret este îngreunată, necesită abilități grafice și mult timp

În afară de acestea există și alte strategii (aranjarea pozelor in funcție de culorile acestora, structurarea lor pe diagonală etc.), noi considerăm că cele de sus sunt cele mai interesante/practice. Cea mai bună opțiune pentru Instagramul unei firme este cea structurată pe coloane, în cazul profilurilor personale credem că singurul lucru important este să îți placă ție pagina ta.

 

Comments

Share
István Jakab

Despre István Jakab Alte postări.

Ex Creative Director