fbpx

Discover Digital Trends

Our Blog

Ce să faci și ce să nu faci pe Pinterest


affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


Să o luăm de la început: ce este acest Pinterest? După cum mulți dintre voi știți, Pinterest este o rețea socială și o aplicație care a fost lansată în 2010 cu scopul de a distribui imagini și de a organiza conținut. Poate fi foarte bine utilizat ca și bibliotecă digitală, deoarece îți permite să organizezi conținutul în diferite categorii, numite Boards.

Numele provine din combinația de pin + interest și pictograma este de obicei folosită pentru a fixa imagini sau documente găsite pe web.

Deci, la ce se folosește? Pinterest are multiple utilizări, dar grijă mare: oricare ar fi să o alegi, poți fi absorbit de experiență chiar din prima și te poți pierde în oceanul pinurilor și board-urilor. Ne poți crede pe cuvânt, vorbim din experiență … *oftează*

Iată principalele moduri de utilizare ale platformei:

  • În primul rând: este o sursă de inspirație. Pinterest stochează mii de fotografii, desene, infografice etc. Puteți găsi tutoriale pentru orice și conținut pe orice subiect care te interesează.
  • Este o platformă perfectă pentru a-ți organiza ideile. Dacă vrei să-ți stochezi toate proiectele și ideile într-un singur loc, atunci Pinterest este perfect pentru tine. Le poți aranja în diferite foldere pentru a le accesa ușor.
  • Poți crea un catalog de produse. Este util atunci când ați un magazin online sau fizic, deoarece poți crea un pin cu fiecare dintre produsele tale și voilà, gata catalogul.
  • Îți poți crea un brand personal. Arătând cine ești și ce îți place, îți vei crea treptat brandul personal la fel cum îl faci și pe alte rețele de socializare.
  • Este o modalitate perfectă de a direcționa traficul către site-ul tău. Făcând click pe un pin, majoritatea te duc la un link specific. În acest fel, vei putea direcționa traficul pe site-ul tău web prin intermediul platformei.

Și nu în ultimul rând: este distractiv. Pe bune! Conectarea pe Pinterest și navigarea printre pinuri și folderele este atât de mișto!

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog


Acum că ne lămurim asupra diferitelor utilizări ale platformei Pinterest, să vedem ce ar trebui și nu ar trebui să facem atunci când folosim rețeaua.

DA: folosește același nume de utilizator și aceeași imagine de profil pe care o ai și pe alte platforme sociale. Oamenii care te știu deja te vor găsi mult mai ușor.

NU uita să treci pe un profil de afaceri. La fel ca și în cazul altor platforme de socializare, acest lucru îți va permite să vezi toate statisticile prin intermediul Pinterest Analytics. Vei putea urmări evoluția strategiei tale social media și vei avea opțiunea de a crea anunțuri Pinterest.

DA: completează-ți corect profilul. Nu putem sublinia îndeajuns acest lucru în cazul fiecărei platforme de socializare: oamenii se uită întâi pe profilul tău, înainte de a apăsa butonul Like sau Follow, deci asigură-te că este completat cum trebuie.

DA: conectează-ți conturile Facebook, Twitter, Google și Yahoo pe pagina de setări și poți începe să urmărești persoane pe care le cunoști prin conturile respective. Pentru că deja te cunosc, există șanse mai mari să te urmărească și ei, ajutându-te astfel să obții urmăritori mai rapid.

NU uita să dai repin, like și să comentezi sub pin-urile altora. Acest lucru te va ajuta să intri în contact cu alți utilizatori și îi va determina și pe ceilalți utilizatori să te observe.

NU te opri doar la redistribuire, încearcă să creezi și conținut original. Într-adevăr, cel mai simplu este să dai repin la conținutul altora, dar indiferent pentru ce utilizezi platforma, asigură-te că publici și pin-uri originale, fie le creezi pur și simplu, sau salvezi un pin dintr-o sursă originală. Nu uita, tuturor ne plac ideile originale!

DA: distribuie pin-urile tale pe toate rețelele de socializare folosite de tine. Distribuirea acestora pe Facebook și Instagram, de exemplu, va spori traficul tău pe Pinterest și le va aminti constant prietenilor și următorilor tăi să îți verifice și profilul pe Pinterest.

NU uita de motivele pentru care oamenii sunt pe Pinterest. Pune-ți întrebarea: „Ce problemă pot rezolva pentru pinneri?”. Și rezolvându-le problemele cu un pin de-al tău vei atrage mult mai probabil noi adepți.

DA: profită de descriere atunci când creezi un pin. În primul rând, denumirea imaginii folosite trebuie să fie una relevantă. Dacă imaginea se numește ceva de genul „img746$#%”, Pinterest probabil o va lua drept spam și o va distribui la mai puțină lume. Deci, sfatul nostru este ca numele să reflecte conținutul pin-ului. În al doilea rând, utilizează cât mai multe cuvinte cheie relevante în descriere. Primele 50 de caractere vor apărea, de obicei, în feed-uri, dar și celelalte 450 sunt la fel de relevante!

NU uita de caracteristica vizuală a pin-urilor tale! Folosește întotdeauna imagini de bună calitate! Spre deosebire de Instagram, acestea pot fi și imagini online gratuite, dar este întotdeauna mai bine să ți le faci singur. Asigură-te că folosești lumină naturală, culori luminoase și deschise, și realizezi fotografii cu aspect natural. Nimănui nu-i place o imagine cu aspect fals. Sfatul nostru este să adaugi și text, Canva de exemplu are chiar șabloane speciale pentru Pinterest (735 x 1102 px).

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

Comments

Mini-ghid LinkedIn
Ce SĂ FACI și ce SĂ NU FACI pentru o pagină Facebook de succes

Related Articles