Ce SĂ FACI și ce NU SĂ FACI pentru a avea un profil Instagram de succes

Instagram. La ce te gândești când auzi cuvântul? Noi începem să vedem fotografii superbe și feed-uri frumoase în fața ochilor. Însă de-a lungul anilor a devenit mult mai mult decât o platformă de socializare frumușică, marketingul pe Instagram devenind un lucru real.

Ești curios ce poți face pentru a crește implicarea brandului tău pe Instagram? Iată câteva sfaturi care te pot ajuta:

DA: Postează în mod frecvent. Ca pe orice rețea socială, consecvența este cheia jocului. Numărul exact de postări depinde de cât de multe ai de spus. Este mai bine să postezi mai puțin cu fotografii și conținut video excelent, decât un volum mai mare care nu va atrage interesul publicului. Cu toate acestea, datele arată că brandurile care postează între două și 10 ori pe zi obțin cele mai bune rezultate cu eforturile lor de marketing.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

 

DA: Crează o legătură cu followerii tăi. Social Media nu reprezintă doar o platformă care te ajută să te exprimi, ci este și un loc în care să interacționezi cu prietenii, familia, fanii, etc. Dă-le followerilor tăi de înțeles că părerea lor contează: dă-le un like sau un follow, comentează, fă orice ca să se simtă importanți.

NU da follow și unfollow, apoi follow și unfollow din nou. Cine nu se bucură de un nou follower? Dar nu da din mâini și din picioare pentru a atrage atenția cuiva. Ciclul acesta de follow/unfollow este foarte enervant. Dă-le doar un follow și lasă platforma Instagram să se ocupe de restul. 

DA: Folosește etichetarea! Este o modalitate excelentă de a interacționa cu alte branduri și alți oameni. Există două tipuri de tag – etichetarea profilurilor în fotografie sau etichetarea acestora în descriere. Dacă alegeți să dați tag în descriere, numele contului va fi afișat fără ca utilizatorii să fie nevoiți să facă click pentru a-l afișa, oferind expunere imediată. Etichetarea unui cont în fotografie îl adaugă la secțiunea de fotografii etichetate a profilului respectiv, permițând persoanelor care îi urmăresc să o vadă chiar dacă tu nu te afli printre conturile urmărite de acestea.

NU predica, ci spune o poveste. Nu uita niciodată că această rețea socială este o „platformă de inspirație vizuală”. Devino un povestitor și oferă „micro-povești” prin postările, videoclipurile, poveștile tale Instagram.

DA: Implică-ți clienții în crearea de conținut. Specialiștii consideră conținutul generat de utilizatori (UGC) piatra de temelie a strategiei de marketing de pe Instagram. Este autentic și arată loialitate față de brand, așa că folosește-l! Creează un hashtag unic, roagă-ți urmăritorii să posteze o fotografie la care să-l folosească și apoi repostează-ți conținutul preferat pe propriul profil. Făcând acest lucru, fanii se vor simți mai conectați cu brandul tău și asta va crea implicare.

DA: Profită de poveștile Instagram și Instagram live. Poveștile și videoclipurile live sunt o modalitate perfectă de a apărea pe feedurile oamenilor care nu te urmăresc, dar probabil că ar trebui. De asemenea, este o alternativă excelentă pentru a-ți invita fanii să arunce o privire în viața ta de zi cu zi, fără a-ți distruge minunatul feed de Instagram.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

 

NU folosi Instagram doar pentru promovare. Ai grijă deosebită cu promovarea produselor. Oamenii de pe Instagram caută imagini frumoase, izbitoare, nu sunt la piață. Fii creativ! Dacă foloseștii Instagram Ads (reclamele oficiale cu plată ale platformei), asigură-te că conținutul vizează îți publicul țintă, dar are în continuare un stil natural.

DA: Folosește conținut video. Explează gama completă de formate video Instagram. 1 din 4 consumatori își pierde interesul pentru un brand dacă acesta nu oferă materiale video. Folosiți filmări pentru a surprinde orice lucru interesant legat de brand. Limita de 60 de secunde îți permite să creezi conținut distractiv și informațional, fără a pierde interesul utilizatorului. Nu uita: ca în cazul fotografiilor, calitatea contează!

DA: Folosește subtitrare video sau captioning. Cercetările arată că subtitrarea unui material video crește timpul mediu de vizualizare cu 12%, deoarece mulți utilizatori aleg să-l urmărească fără sunet. Deci, fără subtitrare sau captioning, conținutul tău video nu are nicio șansă.

DA: Investește în imagini de înaltă calitate. Instagram este o platformă vizuală, astfel încât imaginile sunt esențiale pentru a-ți putea spune povestea. Ele trebuie să fie autentice, originale. Instagram nu este locul pentru fotografii de stock! 

NU abuza de emoji-uri, ci folosește-le în mod eficient. Nu uita, acestea pot fi căutate – utilizatorii pot căuta postări care includ emoji-uri specifice. Cu toate acestea, este esențial să creăm o strategie pentru a ne decide dacă sau cum să le folosim, fără să părem prea informali.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog

 

DA: Direcționează-ți urmăritorii către Biografia ta. Biografia este șansa ta de a le spune oamenilor unde să meargă și ce să facă. Utilizează acele 150 de caractere prețioase pentru a crea un call-to-action puternic și ghidează-i. O diferență majoră între Instagram și alte platforme sociale este că nu permite link-uri în comentarii sau descrieri. Drept urmare, link-ul din biografie este singura ta șansă de a-i determina pe oameni să dea click și să-ți viziteze site-ul. Publică o fotografie apoi direcționează-ți publicul către link-ul din bio. Acesta poate fi schimbat cât de des dorești.

NU uita să-ți verifici Statisticile. Poți obține date importante despre activitatea profilului, informații despre publicul tău și despre acoperirea conținutului. De asemenea, poți găsi online aplicații de analiză gratuite care te vor ajuta să-ți urmărești indicatorii și să-ți analizezi rezultatele. Nu uita, indiferent de instrumentul folosit, acest lucru este cheia succesului.

DA: Dă-le GIF-urilor o șansă. Hai să recunoaștem, sunt distractive. Tot ele au inspirat platforma Instagram să elaboreze propria funcție de creare a GIF-urilor: Boomerang. Este foarte popular printre generațiile tinere, așa că încearcă-l.

DA: Distrează-te! Până la urmă, rețelele de socializare ar trebui să fie distractive. Nimeni dintre noi nu are o viață perfectă și, chiar dacă folosim Instagram pentru a evidenția clipele cele mai frumoase, cu toții vrem să știm că ești făcut din carne și oase. Fii credibil; îți va face conținutul mult mai atrăgător pentru fanii tăi.

Poate că ai observat că nu există sfaturi în legătură cu utilizarea hashtag-urilor. Le-am omis în mod intenționat, întrucât tema necesită o postare separată. Va urma…

Comments

Share