fbpx

Discover Digital Trends

Our Blog

Business în ”estul sălbatic” al rețelelor de socializare – sau ce este TikTok?


affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog tiktok

 

TikTok, locul de joacă virtual al tinerilor, câștigă din ce în ce mai multă popularitate. Un nou membru al echipei de elită a aplicațiilor social media reprezintă o adevărată concurență pentru Instagram, strângând până acum o bază de utilizatori destul de mare. Faptul că Instagram a început să introducă caracteristici TikTok pe propria platformă demonstrează, de asemenea, competitivitatea aplicației.

 Estul sălbatic din social media

 TikTok a fost creat în China în 2018 după fuziunea aplicațiilor Douyin, lansată în 2016 și Musical.ly, dobândită în 2017. ByteDance, compania din spatele aplicației,cu o valoare de 75 de miliarde de dolari, este momentan cea mai valoros startup din lume. Aplicația care poate fi descărcată atât pe iOS, precum și pe Android, este un amestec între Snapchat, Spotify, Vine și Twitch. Oamenii folosesc mai multe nume pentru aceasta, dar pentru mine, cel mai reprezentativ termen este “estul sălbatic” al rețelelor de socializare.

 Curiozități, numere magice și statistici

  • În prezent, Tiktok este disponibil în 155 de țări, ajungând la 800 de milioane de utilizatori activi lunari în octombrie 2019.
  • În China, TikTok continuă să fie cunoscut sub numele de Douyin, cu 500 de milioane de utilizatori chinezi.
  • Din punct de vedere demografic, 50% din utilizatori sunt mai tineri decât 34, 26% au între 18 și 24 de ani, iar 60% din totalul utilizatorilor sunt de sex feminin.
  • 90% din utilizatori deschid aplicația de mai multe ori pe zi.
  • Timpul mediu petrecut pe TikTok este de 52 de minute pe zi, în timp ce pe Facebook utilizatorii petrec 58 de minute, 53 de minute pe Instagram și 49,5 pe Snapchat.
  • Majoritatea conținutului se bazează pe videoclipuri de 15 secunde sau chiar mai puțin, dar clipurile video pot dura până la 60 de secunde.
  • Valoarea unui cadou virtual variază între 0,5$ și 50$ și poate fi schimbat pe bani reali, fiind acordat celor care au cel mai interesant conținut.
  • Descrierea și hashtag-urile trebuie să se încadreze în cele 140 de caractere puse la dispoziție.
  • Prin configurarea contului tău profesional, vei știi în 7 zile câți urmăritori ai câștigat din vizualizările materialelor tale video.

TikTok reprezintă rețeaua de socializare numărul unu pentru aproape toți tinerii și tot mai mulți influenceri își fac cont pentru a putea comunica cu fanii lor. Tinerii își amintesc mai mult utilizatorii preferați de pe TikTok decât actorii celebri, așa că este important (așa cum subliniază și Gary Vaynerchuk în multe dintre discursurile sale) să fim ne alăturăm și noi cât mai curând posibil, pentru ca tinerii să ne cunoască. TikTok este un canal de marketing ideal pentru abordarea generației Z.

social media ranking 2020

Sursa: Hootsuite/We Are Social

Iată câteva informații utile despre importanța aplicației TikTok și despre cum să o utilizăm în afacerea noastră.

Loc de joacă pentru adolescenți

Utilizatorii crează videoclipuri scurte pe o melodie (lip-sync) sau orice material audio. Acestea pot fi editate cu efecte și filtre. Algoritmul este destul de întortochiat, dar ceea ce știm cu siguranță este că are avantajul de a putea ajunge la un public numeros cu o viteză extrem de mare, îmbinând divertismentul cu informațiile. Un exemplu este Mike Sherrard, care pe același conținut a avut sute de vizualizări pe Youtube, câteva mii pe Instagram și 140.000 pe TikTok în același timp.

Implicarea influencerilor

Unul dintre cele mai eficiente moduri de marketing este folosirea influencerilor. În primul rând, proprietarul brandului trebuie să convingă influencerul să-i promoveze brandul prin materiale video scurte și provocări hashtag. Ajutorul este reciproc, întrucât susține influencerii și îi menține în joc.

Fenomenul de polenizare

TikTok poate fi legat cu alte platforme de socializare precum Instagram sau Youtube, astfel încât să poți atrage trafic fără nicio problemă. Oamenii vor face clic în mod natural și pe celelalte platforme ale tale, prin TikTok. Fenomenul (promovarea mărcii) seamănă cel mai mult cu tehnica de polenizare a albinelor. După ce ai creat clipul video în aplicație, acesta poate fi salvat pe telefon (în format GIF, de exemplu) sau distribuit într-un story pe Instagram. Puteți combina cu ușurință platformele. Nu demult, și alte platforme erau bune pentru a ajunge la un public numeros, dar au trecut deja de punctul lor culminant și s-au saturat.

Găsirea nișei tale

În aplicație există multe nișe pentru industria frumuseții, pentru călătorii, artă, fitness și alte domenii. Trucul este să descoperi cum funcționează propria ta nișă pe TikTok.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog tiktok


Platformă de testare

TikTok are un factor de stres scăzut. Dacă ar fi să distribuim conținut într-un story pe Instagram sau în feed-ul nostru, dar am fi îngrijorați de cum ar reacționa publicul nostru la acesta, TikTok poate fi o platformă de testare excelentă. Putem afla opiniile oamenilor fără consecințe. Un mod bun de a deveni mai vizibil în domeniul tău de activitate.

Mediu confortabil bazat pe naturalețe

Nu e nevoie de perfecțiune și frumusețe așa cum o vedem pe Instagram. Nu trebuie să ne arătăm partea cea mai bună sau doar lucrurile pozitive din viața noastră. Ideea e să fim cât mai naturali, să ne comportăm degajat, să arătăm lumii cum suntem cu adevărat. Distrează-te și distrează-ți publicul.

Creativitate și divertisment nelimitat

TikTok nu se axează pe profesionalism, pe calitate, ci mai degrabă este o platformă mai deschisă, care gestionează cadrele formale într-un mod mai flexibil. Pentru a avea succes în producerea de conținut original, trebuie să ne adresăm publicului țintă într-un mod mai relaxat și amuzant. Conținutul preferat poate fi un moment amuzant din spatele scenei sau o lansare de produs plină de umor.

Preluări de brand

Asta înseamnă că, pentru o perioadă predefinită, un brand sau influencer poate gestiona contul unui alt brand pentru a crea conținut, lărgind astfel publicul țintă.

Hashtaguri

Putem folosi, de asemenea, hashtag-uri pentru a ne promova conținutul. Asta include interacțiuni cu materialul video, clicuri și vizionări de bannere.

Provocări Hashtag

Pentru a-ți promova brandul, trebuie să vii cu o idee și un hashtag care să atragă interesul publicului. Cel mai mare beneficiu al acestor provocări este că videoclipul pe care îl creezi este apoi distribuit de utilizatori, care adaugă la conținutul tău și propriile lor idei. Un bun exemplu este provocarea #bigmactiktok creată de cei de la McDonald’s.

Filtre

Unul dintre proiectele promițătoare ale aplicației TikTok este crearea de filtre personalizate pe care utilizatorii le pot aplica propriilor clipuri video.

Implicarea publicului

Cheia succesului este motivarea, activarea și implicarea publicului pentru crearea propriului conținut. Provocările sunt o tactică care îi poate angaja pe urmăritorii tăi și îți poate promova brandul. De exemplu, restaurantul chinez Haidilao i-a încurajat pe utilizatori prin TikTok să-și creeze propriul meniu și apoi, după ce restaurantul le-a pregătit masa, să facă un videoclip cu mâncarea și să-l distribuie pe contul lor. 15.000 de utilizatori au profitat de ocazie, dintre care 2.000 au și creat conținut, iar întreaga provocare a ajuns la 50 de milioane de vizualizări.

Dacă vrei și tu să devii un brand care se adaptează repede și vrei să-ți crești succesul, sau pur și simplu acest articol ți-a trezit interesul, nu ezitați să descarci aplicația, apoi să experimentezi și să te joci cu ea!

Comments

Tendințe Social Media pentru anul 2020

Related Articles