fbpx

Discover Digital Trends

Our Blog

Brief-ul: de ce este cel mai important document în cazul unui proiect?


affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog the brief

 

Înainte de a răspunde la întrebarea de mai sus, permiteți-mi să vă spun o întâmplare.

Într-o zi, în timpul cumpărăturilor obișnuite, Ana observă o bucată de țesătură superbă. Intră repede în magazin, o cumpără, fuge repede cu ea la croitoreasă și o roagă pe aceasta să-i facă ceva până la sfârșitul acelei săptămâni. Zilele trec, iar Ana, foarte entuziasmată, se întoarce la atelier să preia articolul vestimentar, dar ajungând acolo, croitoreasa o primește cu o pereche de pantaloni. Îngrozită de rezultat, Ana îi spune femeii că ea, de fapt, voia o rochie cu mânecă lungă, în care să se îmbrace la petrecerea de Anul Nou…

Ei bine, dacă sunteți ca și mine (și cam ca majoritatea oamenilor), la finalul întâmplării v-ați pus aceeași întrebare: dacă știa din start că vrea o rochie, de ce nu i-a spus croitoresei?

Și iată, că am ajuns la miezul problemei și la răspunsul întrebării din titlu.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog the brief

 

Brief-ul este acel document de bază, care definește cerințele clientului cu privire la proiect, parametrii și informațiile necesare lucrării.

FIECARE PROIECT ÎNCEPE CU UN BRIEF!

Agenția trimite clientului documentul în vederea completării acestuia cu informațiile solicitate. Sau dacă brief-ul face deja o parte din workflow-ul clientului, atunci nu mai e nevoie de unul trimis de agenție, ci clientul trimite unul realizat direct de către el. Pe baza datelor furnizate, agenția începe derularea proiectului sau cere discuții suplimentare despre detalii.

Brief-ul ar trebui să conțină toate informațiile cheie cu privire la proiectul și afacerea clientului, informații de care agenția are nevoie să evalueze proiectul și să înceapă procesul de implementare.

Înainte să vă entuziasmați prea tare: nu există un model universal de brief. Fiecare tip de proiect – design, dezvoltare web, dezvoltare de aplicație mobilă, PR etc. – necesită informații diferite. Cu toate acestea, în majoritatea cazurilor, structura generală a brief-ului rămâne aceeași. Vor varia doar elementele specifice nișei.

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog the brief

În timpul realizării brief-ului, cantitatea de date solicitate poate varia semnificativ. În anumite cazuri sunt suficiente câteva fraze scurte și generale (brief-ul va avea doar 1-2 pagini), în timp ce în alte cazuri, toate punctele majore ale proiectului ar trebui detaliate (atunci brief-ul se poate întinde până la 10-20 de pagini).

În orice caz, noi vă recomandăm să respectați următoarea formulă: începeți cu cele mai importante 5-6 întrebări, care vizează obținerea informațiilor fără de care nu se poate începe proiectul; apoi cereți informații suplimentare detaliate care pot fi necesare în faza de lucru.

Iată o listă cu cele mai frecvente întrebări întâlnite în orice brief:

  • Profilul companiei / descrierea clientului
  • Descrierea proiectului, obiectivele
  • Cerințele tehnice
  • Concurenţa
  • Publicul țintă
  • Bugetul proiectului
  • Calendarul și termenele proiectului

Unii spun că lipsa de timp duce la realizarea unui brief necorespunzător sau mai rău: nefolosirea unuia. Adevărul este că a nu scrie un brief pentru a economisi timp este o economie falsă, deoarece, cel mai des duce la refacerea lucrării. Un brief bine scris rezultă într-o muncă mai calitativă, mai eficientă și măsurabilă, în plus economisește timp și bani.

Așadar, dacă incă nu utilizați brief-ul, sau vi s-a cerut să scrieți/completați unul și nu ați făcut-o, este timpul să corectați această greșeală!

affarit studio facebook communication and marketing agency programare cluj napoca targu mures blog the brief

Comments

Tendințe Social Media pentru anul 2020
Cum să profităm la maxim de aplicația Google Translate?

Related Articles