Responsive logo design – pe scurt

Când vine vorba de logo-uri, trebuie să le creăm să fie receptive – în asta ajută echipa noastră.

Ai mai întâlnit ideea aceasta în cazul paginilor web: dacă aceasta este receptivă, va arăta diferit pe dispozitive și gadget-uri diferite, însă aspectul va fi plăcut și asemănător. Pe scurt: un site arată diferit pe calculator față de cum arată pe un telefon mobil. Este important, pentru că astfel design-ul arată bine mereu și pagina este la fel de accesibilă de pe orice dispozitiv. În cazul unui logo ideea de bază este aceeași, diferă partea de implementare.

Conform Wikipedia „logo-ul este semnul unic și ușor de recunoscut al unei firme, organizații, mărci sau servicii. Scopul principal al unui logo este să evidențieze diferența dintre firme sau entități concurente de pe piață.” Un logo bun este unic și se recunoaște ușor. Frumusețea în aspectul unui logo nu este o prioritate de obicei însă dorim să fim atenți și la asta. Cel mai important va fi ca logo-ul să reprezinte clar, evident marca respectivă *pe toate platformele și dispozitivele folosite*. Așa devine un logo primul și cel mai important pas în dezvoltarea imaginii per ansamblu a firmei sau a mărcii și va fi de asemenea elementul cel mai mult evidențiat în marketing. În ultimii ani foarte multe firme au editat ori și-au schimbat complet logo-ul, ca acesta să arate elegant atât offline cât și online în orice mărime și dimensiune – cu alte cuvinte au creat un logo receptiv. Asta presupune în primul rând să folosim mai multe variante ale aceluiași logo, să încercăm să iconizăm elementele care construiesc acel logo, ca acestea să poată reprezenta marca respectivă chiar și singure.

Imaginea de mai sus arată perfect, ce înseamnă receptivitatea unui logo. Nu trebuie neapărat simplificat logo-ul de trei ori, este indicat să avem însă două versiuni: logo-ul complet și versiunea iconizată. Cea dintâi poate fi folosită oriunde este loc îndeajuns fără să fie literele prea condensate și fără să aglomereze în plus aspectul. Cea din urmă funcționează perfect ca poză de profil pe platforme sociale, aplicații, dispozitive cu display-ul sau monitorul mai mic. Varianta iconizată funcționează bine, dacă este luată din logo-ul complet. Trebuie să fie un element principal, care reprezintă clar imaginea completă chiar și fără text sau parte din text. Numeroase principii (minimaliste, clare etc.) ajută logo-ul să își îndeplinească misiunea; mai nou responsive design este cea mai populară metodă.

Comments

Share
István Jakab

Despre István Jakab Alte postări.

Co-Founder and Creative Director